MarijkeInBenin.reismee.nl

week 3

Wat een week!!

Toen ik woensdag op de school aankwam waar ik mijn Franse les krijg stonden er een hele hoop vrouwen aan de poort die ik er nog nooit had gezien. Toen ik binnen ging was het er hectisch tot en met! Bleek dat er dinsdag avond een meisje was verdwenen en de familie was nu op school op zoek naar uitleg. Volgens een vriendin van het verdwenen meisje moest dit meisje van de bewaker van de school even wachten. De familie hield de bewaker dus verantwoordelijk, meteen hele hoop geschreeuw en gescheld tussen de familie en het personeel van de school als gevolg. Op een gegeven moment kwam het bijna tot een gevecht tussen de bewuste bewaker en de familie. Ze hebben de bewaker dan op een moto geduwd en zijn ermee naar de politie gegaan. 'S avonds op het nieuws kwam er dan het bericht dat ze het meisje dood gevonden hadden. Er waren enkele schokkende beelden van het meisje: naakt, met de benen gespreid!! Blijkbaar hebben ze zekerheid over het feit dat de bewaker het gedaan heeft, wat het extra schokkend maakt omdat die kerel dag in dag uit met kinderen werkte!!! Toen ik dan donderdag op school aankwam was deze gesloten, en dat blijft nog zo tot woensdag.

De rest van de week was gelukkig een stuk beter. Dit weekend ben ik met Octaaf een vriend van hem gaan bezoeken, die mij vervolgens uitnodigde om zondag mee naar een doopfeest te gaan. De avond hebben Octaaf en ik dan afgesloten op een terrasje, echt heel gezellig.

Zondag moest ik dan tegen half twaalf aan de St Michel kerk zijn voor de viering. Iedereen had echt super mooie kleren aan. Ik verwachtte dezelfde Afrikaanse feeststemming als tijdens de begravenis, maar dit bleek niet het geval. Het ging om een gewone katholieke viering, waarin dan een stuk of 6 kindjes tegelijkertijd werden gedoopt! Er was dus niets persoonlijk aan deze viering, wat best wel jammer was.

Na de viering was het nog feest....maar dit was eigenlijk zoals de feesten bij ons in Belgie zijn: beginnend met aperitief, gevolgd door buffet, waarna iedereen de dansvloer opvloog, om uiteindelijk met een grote gateaux te eindigen. Er waren zo'n 250 personen, wat best immens veel is!! Dat het om rijkere mensen ging was duidelijk te zien aan : de zaal, alsook het feit dat er gateaux was. Patisserie is hier in Benin namelijk alleen voor de rijke.

Ik heb me heel goed geamuseerd en het was dus zeker een geslaagd weekend.

dikke kus

Marijke

Reacties

Reacties

Tinne

Amaj seg gij maakt daar duidelijk nogal vanalles mee !!
Het goeie nieuws is dat je dan zeker nu wa vakantie hebt als de school toe is, of vergis ik me daarin?
Hihi ik vind het heel leuk om zo u verhalen te lezen, en wie is Octaaf? Daar had ik precies nog niks van gehoord! Is da ne knappe Benin-iaan ? Want mijn Miranda zegt altijd, pa zegt ze, zoals gij kunt terraskes doen zo kan niemand terraskes doen zenne, en als die Octaaf da zo goe kan, hahaahah omg sorry voor mijn flauwe mopjes he Marijke, ma ik vond het dringend tijd om er nogis eentje te verkondigen !! Zeker nu ik u daar ni 6/7 mee kan lastig vallen! Hahaahah :-)
Hier in Belgie nog steeds alles goed. Het begint serieus frisjes te worden, kheb mezelf dus een nieuwe winterjas aangeschaft en die komt goe van pas! Met ons lessen alles cva nog, al vrees ik voor binnekort want ons seminarie ga gaan beginnen en dan komt het werk eraan he, wat wil zeggen dat ik dringend in gang moet schieten en dat schoon leven gedaan is... Bah, hahaa ! En ik weet nog ni of ik da zie zitten :p
Maar goe ik ga u laten me mn gezaag ! Amuseer u nog rot daar en tot volgende week voor de volgende update over uw avontuur :-)
xxxxxxx

Tinne

Nog vergeten te zeggen dat we je missen hier hoor !!

Thaïs

Hej Markijke!!
Amai seg wa een verhaal, da s echt enorm erg. Gelukkig dat de rest van de week veel beter meeviel. Ik heb Tinne haar bericht gelezen en idd wie is Octaaf?! Als er daar geweldige romances aan het ontstaan zijn laat het dan zeker wete he =).
Nog veel plezier daar (met of zonder Octaaf :p)
dikke kus! x

Jelena

Ben jaloers op je Marijke ! Was ik ook maar terug in togo! je mist hier niks :) een sabbatjaar is een mooie optie ! heel veel plezier, hou het veilig en hopelijk hou je er een heel nieuwe levensvisie aan over!

Stijn

Heey Marijke, een nieuwe week en weer nieuwe verhalen, ik moet zeggen, ze worden spannender met de week ;-) Ik ben blij dat je je daar nog goed amuseert en ik zie er al uit naar uw volgende blog.

Hou u goed!

grtz

Stijn

Ellen R.

Haaaaj Marijke!

Het is hier net halloweenweekend geweest en uw verhaal maakt het hier nog griezeliger!
Hier valt er niet veel te beleven..typisch herfstweer, saaie lessen (:s), seminariewerk te schrijven,...je kent het wel;) Het enige positieve: de lekkere herfstpralines:D
Conclusie: Geniet er daar maar van!

Lieve groetjes xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active