MarijkeInBenin.reismee.nl

week 10

Hey iedereen

wat was het weer een zalige week.

Het was mijn laatste week bij Eco-ecolo, wat betekende projectjes afwerken, enquêtes ingeven, scan- en printopdrachtjes en voor de rest rustig uitbollen. =)

Donderdagmiddag nog een etentje met Amber ingepland, altijd een gezellige boel die we natuurlijk beeindigd hebben met een bezoekje aan ons favoriete souvenierwinkeltje. Jammer deze keer werd het bezoekje wel gestuurd door 'yovo-gezinde-pubers' maar na drie maanden heb ik mijn buik wel vol van die opdringerige vriendelijkheidspraatjes!!

Vrijdag was het dan mijn laatste dag en van madame heb ik een typisch Afrikaans outfitje cadeau gekregen als herinnering/afscheid. Echt super mooi!!! natuurlijk heb ik het direct aangetrokken voor het afscheidsfeestje dat ze dan op het einde hadden georganiseerd: volledig voorzien van koekjes, drank en muziek. Waar in België iedereen vaak wat aan de kant staat mee te bewegen met de muziek wachtend tot iemand begint te dansen, springt in Benin jong en oud op de dansvloer..een heel gezellige boel!!! De président van eco-ecolo was dan ook even gekomen om mijn attest officieel te overhandigen =)!! Echt een super avondje!

Zaterdag ben ik met Amber en Aletta naar Porto Novo geweest. Porto NOvo is de hoofdstad van Benin, maar dit zou je niet denken. Het is veel rustiger en aangenamer dan Cotonou. Alle overheidsgebouwen vind je in Cotonou, alsook is hier de luchthaven, ...logisch dus dat men eerder Cotonou als hoofdplaats zou bestempelen.

We werden afgezet aan het etnografisch museum. Na dit bezocht te hebben zijn we dan te voet door de rest van het stadje getrokken >> warm!!! We zagen het cour de justice en haute cour d'appel in mooi koloniaalse stijl. Hierna trokken we naar een plantentuin omdat men Aletta had verteld dat je daar lekker kon eten. Het was hier echt super rustig en geweldig qua temperatuur dus hebben we daar bijna twee uur gezeten. Maarja we hadden nog een stad te bezoeken dus zijn we maar stilaan verder gegaan. We zagen nog een kerk, ongelooflijk veel moskee'en, waaronder ook de grote Moskee die gevestigd is in een oude kerk!! Speciaal nee?!! Ook de kleine en de grote markt hebben we bezocht, uiteraard zonder aan onze stoffenverslaving te kunnen weerstaan!! =)

Zondag in de voormiddag een zwembadbezoekje en in de namiddag naar mijn eerste gastgezin. Eerst gezellig met Gastmama genevieve en gastpapa thierry bijgeklets, alsook kleine Divin geknuffeld...om vervolgens bij te kletsen met Gérard, en om dan richting Octaaf en VIctoire te trekken. Om mijn bezoekje hier te eindigen trok ik met Octaaf richting een terrasje om zijn verjaardag te vieren. =)

's Avonds heb ik dan een poging gedaan om Mariette en Nancy 'we wish you a merry Christmas' te leren...echt grappig. De Engelse uitspraak was wat moeilijk, maar uiteindelijk kwam het liedje er toch min of meer verstaanbaar uit =)!!!

Dikke kus

Marijke

Reacties

Reacties

Deborah

Hey

Hier komt de kerstsfeer ook op gang en komen de examens dichter. Zal blij zijn om je nog eens te zien, en zeker je foto's !!!

Geniet nog van je laatste week!!

dikke kus

Tinne

Aah de goeie ouwe Octaaf komt nog eens in beeld :p hihihi, al die namen ik kan echt ni onthouden wie wie is hoor, maar binnekort kan je dat life allemaal uit de doeken doen ! Joepieeeee :-)
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active