MarijkeInBenin.reismee.nl

aankomst en dag 1

Elaba

Hier is hij dan, en vlugger als verwacht, mijn eerste blog uit Benin. Gisteren was het de dag van vertrek. De 6uren in het vliegtuig gingen vlug voorbij. We waren wel een uur te laat vertrokken omdat er twee passagiers verdwenen waren en ze hun bagage uit het ruim gingen opsporen en verwijderen, dit om veiligheids redenen. De douane passeren ging vlotter dan verwacht en dan maar wachten op de bagage. Dit duurde wel een beetje, en de eerstre indruk wanneer je uit het vliegtuig kwam: met name een hoge luchtvochtigheidsgraad, maakte het wachten een beetje onaangenaam. Maar toen ik eindelijk mijn rugzak zag verschijnen kon ik opgelucht ademhalen. Oké, nu we dat overleefd hadden kon ik op zoek gaannaar de persoon die mij zou oppikken. Ik zag geen bordje met mijn naam; noch met SYto op, dus...stress, want ik was immers veel later dan afgesproken. Maar daar kwam een vrouw die naar mijn naam vroeg, en bingo..zij moest mij oppikken.

Latifa is haar naam, en ze is heel aardig. Zij bracht mij gisteren tot aan mijn gastgezin, waar denk ik zowat heel de familie op mij zat te wachten. Er was een oma, een koppel (mijn gast mama en gastpâpa: Genevuive en Tierry) en dan waren er nog kindjes die (denk ik) nichtjes zijn, alsook nog een broer van mijn gastmama. Zoals je merkt zijn al de familiebanden nog niet helemaal duidelijk maar dat zal wel loslopen. =)

In de ochtend bleken alleen mijn gastmama en gastpapa thuis te zijn en hebben we samen gegeten...en rararara..ze hebben hier Choco!!! =)

Deze ochtend zou Latifah mij om 10u oppikken voor een toer door cotonou op een brommer. Ik kon onmiddelijk kennismaken met het Afrikaanse rustig-aan gevoel, ze daagden rond half elf ongeveer op. =) We stapten op de brommer en gingen langs de plekjes waar ik Franse taallessen zou volgen alsook de drum and dance-lessen. Deze lessen beginnen donderdag, Frans in de voormiddag en de rest in de namiddag. We zijn dan verder gereden door Cotonou, langs de post, bank om geld te wisselen, ....

Deze middag hebben we ons dan ergens neergezet om mij mijn eerste ervaringen met het Afrikaanse voedsel te beleven...rijst met schaap in zeer pikante saus. Ik moet bekennen dat het schaap mij niet zo bevalt. Ook door de warmte heb ik niet veel honger maar wel dorst. Ik wou dus niet onbeleefd doen, maar helemaal opgegeten heb ik het ook niet gedaan. Vervolgens zijn we opnieuw op de brommer gesprongen, sight-seeing en vervolgens naar de Belgische ambassade, waar ik nu mijn blog aan het intypen ben, want het cybercafé bevindt zich in de ambassade.

Morgen ga ik opnieuw met Latifah op stap, samen met nog een meisje uit Wallonie, die deze avond aankomt. Haar zie ik slechts morgen , want zij begint daarna onmiddelijk met haar project.

Zo, ik denk dat dit genoeg is voor de eerste keer.

Ik wil nog even ieder bedanken die zondagavond, maandagochtend, de moeite heeft genomen een smsje te sturen. Deze waren zeer leuk om te lezen.

Dikke kus uit het warme Benin!

Marijke

Reacties

Reacties

Charlotte Luyten

Hey Marijke!
Wat goed dat het allemaal goed meevalt ginder!
Dat smsje was met plezier gestuurd ;)
Ik denk eerlijk gezegd dat je nog wel vaker met de afrikaanse timing te maken zal krijgen :D
Maar hé, CHOCO, super!! nu nog frietjes en bier en alles is zoals hier! (hé, dat rijmt)

Tot later! x

Deborah Haentjens

Ja echt super dat het je daar bevalt!!
het eten zal wel wennen!!

Wees voorzichtig en HAVE FUN!!

Karen en papa

hey marijke,

het is een pak van ons hart dat het daar zo meevalt.
we denken aan u.

veel plezier!

Heleen

Hoi Marijke!
Ik ben blij dat het meevalt!
Het zal wel even wennen zijn!Maar misschien is de cultuurshok toch al wat minder groot als je choco hebt! :)
Wat een pak van mijn hart... Als het altijd schaap gaat zijn, hebt ge toch nog choco om op te overleven hé!

Ik wacht vol spanning op het volgende avontuur!

(Ik zal je ook laten weten hoe onze dansertjes het er zaterdag hebben vanaf gebracht ;) )

Hou je goed en maak veel plezier!

Groetjes,
Heleen

Kevin (Travel Active)

Hoi!

Fijn dat je goed bent aangekomen. Het zal wel even wennen zijn in die (enorm) warme drukte daar in Cotonou... Lekker uitwaaien op de Zemidjan is geen overbodige luxe :)

Succes de komende dagen en ik ga je zeker volgen!

Groetjes Kevin (Travel Active)

Tinne

Alright zeer leuk om te lezen dat het allemaal goe gelukt is om tot ginder te geraken ! Dan zal de rest daar ook dik in orde komen daar ben ik zeker van.
En Choco man hoe zaaaaalig ! Hihihi moet je ni eens van die verslaving afkicken ;-)
Hier in Leuven gaat het zn gangetje bij groot belangrijk nieuws zal ik je wel op de hoogte houden en ik ga je blog absoluut blijven volgen !
Geniet van het zonnetje daar en tot snel !
dikkke zoen xxxx

Thaïs

Hej Marijke!
Super dat het al zo goed is meegevalle (buiten het schaap dan :p) Ik hoop dat het de volgende dagen zo goed blijft gaan maar da zal zeker wel.
Nog heel veel succes geniet ervan!
Dikke kus x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active