MarijkeInBenin.reismee.nl

week 9

hey allemaal

Week 9 was een zeer kalme week.

Van maandag tot donderdag beetje werken op de bureau, maar aangezien we aan het eind gekomen zijn van een projectis er niet zo bijster veel te doen wat best jammer is. Mijn werk blijft deze dagen wat beperkt tot contractjes lezen, kopieren, scannen,...en eigen initiatief: ik heb twee programmas uitgewerkt voor de educatie van kinderen. Specifieker: ik heb een schema van twee weken opgesteld en hierbij activiteiten uitgewerkt met als onderwerp 1: paludisme en programma 2 draagt als onderwerp de bescherming van de mangrove. Vrijdag zijn we dan nog eens naar Ouidah gegaan omdat we een bespreking hadden met een comité voor het overlopen van het contract om zo de nodige amenderingen aan te brengen. Dit was voor mij zeer interessant om te zien dat dingen die ik zou aanpassen, ook opgemerkt werden door andere comitéleden en dus aangepast werden. En ik herhaal nog eens de slogan: 'eens rechtenstudent, altijd rechtenstudent =)'!!!

Zaterdag heb ik met tata de markt nog eens bezocht..we hadden namelijk een missie: 5 stofjes zoeken die bij elkaar passen. De afrikaanse stofjes zijn echt geweldig, maar door de kleurenpracht is het moeilijk om stoffen te vinden die samengaan...maar missie geslaagd!!! woehoee!!! Ons marktbezoekje hebben we dan beeindigd met een lekkere ananas!!! Lekker sappig wat enorm deugd deed met de hitte.
's Middags een handwasje gedaan en dan met zen allen de keuken in..bananen snijden, aardappelen schillen,.....weeral een gezellige boel.

Zondag stond er normaal een 'zwembad-dagje' op het programma, maar rond 8.20u ging mijn telefoon: Ebeneze vroeg of ik mee naar Porto Novo wou. Normaal ging hij me volgende week Porto Novo laten zien, maar een huwelijk had roet in deze plannen gegooid dus was ik blij dat Porto Novo dan toch nog mogelijk was. Het programma zou zijn, rond 10u vertrekken en dan even een vriend bezoeken en dan Porto Novo bezoeken...hiervoor wou ik dus gerust mijn programma wijzigen...MAAR dan: 10 werd 11.20u, het bezoekje aan de vriend duurde tot 15.30u waarna we met de vriend een terrasje zijn gaan doen....slotsom: ik heb nog niets van Porto Novo gezien dus ik was best ambetant, want het voelt als een verloren dag!!!

's Avonds was het gelukkig nog leuk thuis...de kinderen hadden samen met de oma de Kerstboom gezet dus dat was gezellig...alsook heb ik besloten om niet terug te keren naar het andere gastgezin maar om dus hier te blijven!!!

dikke kus

Marijke

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active