MarijkeInBenin.reismee.nl

week 4 en week 5

Hey hier is hij dan mijn volgend verslagje...

Week 4 werd vooral gekenmerkt door problemen met de Franse les. Aangezien de directeur van de school door al die commotie nu ook nog een hartinfarct gedaan heeft en dus in het ziekenhuis verblijft, bleef de school nog wat langer dicht. We hadden dan maar afgesproken dat ik les zou krijgen in CCF (centre culturel français), maar hier kwam de professor gewoon niet opdagen.....nu na veel gebel heb ik van 2 tot 5 november dan toch nog les gehad. Ik heb het er wel zo'n beetje mee gehad, daarom ook heb ik niet meer gebeld om te horen of het mogelijk was om deze week ( 8 tot 12 november) ook nog les te krijgen, want tegen mij zeggen ze 'ja er is een mogelijkheid, we gaan zien' en 5 minuten later bellen ze naar syto om te zeggen dat het niet mogelijk is!!! Jammer maar bon niets aan te doen.

Om verder te gaan met een beetje vrolijker nieuws..met trots mag ik jullie melden dat mijn gastmama bevallen is van een flinke dochter!!!! Ze is woensdag 3 november bevallen, ik heb haar en haar dochter donderdag een blits bezoekje gebracht om dan vrijdag al van gastgezin te veranderen. Het is wel jammer dat ze net bevallen is als ik vertrek want daardoor heb ik mijn gastoudersde laatste week weinig gezien. Een naam hadden ze nog niet gekozen dus dat is even afwachten :), maar het is echt een ongelooflijk schattig kindje. Aangezien het een meisje is, hebben ze direct oorbellen geschoten in de verloskamer. Dat is hier de gewoonte om te laten zien dat het een meisje is.

Het ziekenhuis was gelijk een groot bungalowpark, en elk hoopje huizen stond voor een afdeling. Ik wil hier wel niets voorkrijgen. Alles zag er oud en versleten uit, en de hygiene is denk ik ook alles behalve in orde!!!

Aangezien ik vandaag met mijn project begonnen ben, moest ik van gastgezin veranderen omdat ik anders te lang onderweg zou zijn en dit te duur en te vermoeiend is. Ik woon nu met een mama en papa, 4 kindjes: Marlyse (10 jaar), Mariette ( 9 jaar); Nasi (7 jaar) en Bérengé (4 jaar), en twee meisjes die helpen in het huishouden: Aisha (18jaar) en Silifath (20 jaar). Een drukke maar zeer amusante bende.

Alles is dus nog steeds dik in orde hier!!!

Het project waar ik nu werk heet eco=ecolo. Momenteel ben ik me aan het verdiepen in de malaria en hoe we de mensen kunnen sensibiliseren. Ik hoop dat ik hier iets nuttig kan doen, momenteel betwijfel ik dit nog een beetje maar dat wordt dus afwachten.

dikke kus

Marijke

Reacties

Reacties

Kevin (Travel Active)

Hoi Marijke,

Wat ontzettend leuk dat om je op deze manier te volgen.

Veel succes de komende weken!!!!

Groetjes Kevin
Travel Active Team

Ria, Nonkel Wieter en Co.......

Dag Frouchke, :-):-):-)

Eindelijk hebben ook wij de weg gevonden naar uw blog, maar ik heb eerst moeten William zijne computer veroveren voor diene e-mail waar uwe blog instond want die had ik niet, anders had je al veel eerder een reactie gehad :-)

Wij vinden het tof dat je het zo naar je zin hebt ginder
, door al die 'gezellige drukte'. Ge ga zien dat je nog spijt gaat krijgen dat ge moet terugkomen tegen Kerst :-) Want met al da gefeest en die terrasjes ginder :-)

Hier alles ok maar wel héél druk, ons stallen staan eindelijk, nu nog de afwerking die deze maand gaat plaats vinden :-)
Terwijl ik dit bericht post zijn Bono en Thor zalig aant slapen op hun donsdeken met hoofd op kussen voor de stoof...Genieten dat die kunnen nie normaal :-)

Nog véél succes en moed met uw Franse lessen, die danslessen lijken mij wel héél leuk en die drumlessen ook :-)

Vele dikke knufs en kusjes van mensen die u ongeloofelijk hard missen en in uw plaats al aant aftellen zijn........

xxxxxxxxxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active